רוב העסקים צריכים להשיג לקוחות חדשים כל הזמן (זה נקרא לידים). עסק תמיד רוצה לגדול ולא להסתמך רק על הלקוחות הקבועים.
אחת הדרכים היעילות של עסק להשיג לקוחות חדשים הוא ביצוע של קידום אורגני בגוגל.
מה זה אומר?
כמו שפעם היו מחפשים בדפי זהב נותני שירותים ואז היו הולכים לאלה שמתחילים באות א ועם דפים גדולים אז כך גם היום מחפשים בגוגל בעיקר את העסקים שמופיעים בחיפוש האורגני אחרי המודעות ופונים לאלה שמופיעים למעלה.
בדפי זהב של פעם מי שהיה מופיע גדול ובולט היה מקבל הרבה מאוד פניות דרך הטלפון ובדומה לזה מי שהיום מופיע בולט בגוגל בחיפוש האורגני מקבל הרבה פניות.
כדי להגיע למעלה בקידום האורגני של גוגל אי אפשר לשלם לגוגל (אפשר לשלם להם רק עבור מודעות בתשלום) אלא צריכים לגרום לאתר להגיע לשם.
איך מגיעים למעלה בקידום של גוגל – הסבר
כדי להיות למעלה צריך קודם כל להחליט מהם הצרכים והיעדים. החוכמה היא לא רק להגיע למעלה אלא להגיע למעלה על מילה או ביטוי שמחפשים אותם בגוגל ושגם רלבנטיים לעסק ויביאו אליו לקוחות.
כדי להגיע לזה מבצעים מחקר מילות מפתח מקיף עם איש קידום אורגני מנוסה שיבחן עם הכלים שלו לאיזה ביטויים יש חיפושים, על איזה ביטויים המתחרים מקודמים ועל איזה ביטויים כדאי ללכת כדי להביא תוצאות.
בסוף התהליך מגיעים למסקנות של מה כדאי לקדם.
מי שמקליק על הקידום האורגני מגיע בסופו של דבר לאתר אינטרנט שממנו הוא צריך ליצור קשר עם בעלי העסק.
אלה הדברים שצריכים להיות באתר כדי שיעלה למעלה בגוגל:
1.האתר חייב להיות בנוי בצורה נוחה לגלישה במחשב ובטלפון
2.האתר צריך לתת חווית שירות טוב ולעלות מהר
3.ניתן ליצור קשר מהאתר בקלות עם בעל העסק. כל סרבול יבריח את הגולש ממנו
4.באתר צריך להיות תוכן רלבנטי לגולש והוא צריך להיות מוזן בהתאם למחקר המילים שבוצע. כך לדוגמה אם רוצים לקדם אולם אירועים אז צריך להיות תוכן מתאים עם הסברים על אולם האירועים וכל מה שקשור אליו כמו תפריטים, סוגים של אירועים במקום ועוד.
כך גם על אתר של מרפאה או משרד עורכי דין.
תוכן יכול להיות מאמרים עם הסבר, סרטונים, תמונות ועוד
5.באתר יש ביקורות והמלצות של לקוחות מרוצים. זה מגביר את הפניות דרך האתר
6.יש לאתר קישורים מאתרים אחרים אחרים שקשורים לתחום וגם מאינדקסים שונים.
7.האתר מוזכר ברשתות החברתיות או באתרים אחרים. אם יש הרבה אזכורים לאתר במקומות אחרים אז כנראה שהוא חשוב וגוגל מעלה אותו בדירוג.
דוגמה לחיפוש בגוגל של "אולם אירועים בתל אביב"
איזה עסקים צריכים קידום בגוגל?
עסק שמחפשים את השירות שלו או חנות שמחפשים את המוצר שלה צריכים להיות בגוגל.
לדוגמה:
- רופא שיניים חירום
- עכבר למחשב
- תחפושות למבוגרים
- טלפון נייד סמסונג
- תיקון מזגנים לרכב
- הדברת נמלים
גוגל לא מתאים לשירות או מוצר חדשים שעוד לא מכירים אותם ואת הפרסום שלהם כדאי לעשות ברשתות חברתיות.
מאת: רונן וינשטוק – מקדם אתרים מנוסה.